Adakah 'Kata' Mereka Akan Di Dengar?



Pertama-tamanya saya memulakan entri kali ini dengan ucapan tahniah kepada GAMIS sebuah Badan Bukan Kerajaan yang didokongi oleh alumni mahasiswa-mahasiswi IPTA/IPTS atas usaha mereka melakukan sesuatu untuk memperjuangkan isu pendidikan di Malaysia ini.

Apa/What: Kongress Rejenuvasi Sistem Pendidikan Islam Malaysia

Bila/When: 11 Julai 2009, 8pg-6.30ptg

Mengapa/Why:Kongres bertujuan menilai semula keberkesanan sistem pendidikan Islam yang diamalkan dan membetulkan pandangan dunia terhadap pendidikan Islam yang sebenarnya.

Dimana/When: Auditorium Muzium Alam Shah, Shah Alam Selangor

Siapa/Who: Anjuran Gabungan Mahasiswa ISlam Semenanjung (GAMIS)

Mengapa/How: Penganjuran kongress dengan pembentangan kertas2 kerja oleh tokoh-tokoh pembentang kertas kerja mahir dalam bidang masing-masing.






Karikatur ini adalah beberapa sedutan konflik & isu yang berlaku di sekolah-sekolah dan institusi pendidikan tinggi yang lain. Semoga dengan penganjuran kongress ini membuka satu lembaran baru kepada perubahan sistem pendidikan & nilai di Malaysia ini.

p/s: Bimbang juga nasib anak-anak saya akan datang, bagaimana mereka menghadapi ujian & cabaran kini tanpa jati diri & sudut pandang yang jelas mengenai hakikat kejadian diri mereka.

Selamat Berkongress!!!

Ulasan

rahmanw berkata…
salam...
maaf bertanya...
ustaz zaharuddin pun dari GAMIS kan?

Catatan popular daripada blog ini

Jadikan Impian Satu Kenyataan, Mulakan Hanya Dengan Sehelai Kertas!

...Mulakan hari dengan kata-kata positif...!!!

Movies & Song Critics: 1 LITRE OF TEARS, Kisah Penuh Hikmah & Pengajaran